سه شنبه ۰۶ آذر ۰۳ | ۱۰:۴۹ ۴ بازديد
امروزه روشهای ساده و مقرون به صرفه ای برای معرفی برند به مخاطبین و افراد مختلف وجود دارد. یکی از انواع این روشهای بازاریابی، تهیه هدایای تبلیغاتی است. تمامی شرکتها و کسب و کارها چه کوچک و چه بزرگ، میتوانند از هدایای تبلیغاتی برای جذبی مشتریان بیشتر و همچنین افزایش وفاداری مشتریان قبلی خود استفاده کنند.
با رویدادها و مناسبتهای مختلف، یکی از مهمترین دغدغههایی که بیشتر کسب و کارها با آن روبه رو هستند، انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب است. اگر با چنین دغدغهای رو به رو هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
استفاده از هدایای تبلیغاتی برای کسب و کارها چه مزایایی به همراه دارد؟
قبل از هر چیز بهتر است به این موضوع بپردازیم که استفاده از هدایای تبلیغاتی برای کسب و کار شما چه مزایایی میتواند همراه داشته باشد. مدیران موفق هدایای تبلیغاتی را نوعی ابزار کلاسیک و موثر، برای بالا بردن نرخ فروش و جلب رضایت مشتریان و مخاطبین هدف به شمار میآورند. هر کسب و کاری باید این حقیقت را قبول کند که در دنیای پر از رقابت امروز، مخاطبین در بمباران تبلیغات قرار دارند. به همین خاطر خرید هدایای تبلیغاتی یک راه مناسب و منحصر به فرد برای جذب مشتریان بیشتر سمت کسب و کار است. هدایای تبلیغاتی اگر به درستی انتخاب شوند، میتوانند روی ذهن مخاطب تأثیر مثبت گذاشته و تا زمانی که مورد استفاده قرار میگیرند، تبلیغ برند شما نیز ادامه خواهد داشت.
نکاتی که در زمان انتخاب هدایای تبلیغاتی باید مد نظر خود قرار دهید!
حال که با اهمیت انتخاب هدایای تبلیغاتی آشنا شدید، زمان آن فرا رسیده است تا به بررسی چند نکته اصلی و مهم و که در زمان خرید هدایای تبلیغاتی باید مد نظر خود قرار دهید، بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.
1- مخاطبین خود را خوب بشناسید
اصلیترین و مهمترین نکتهای که در زمان انتخاب و خرید هدایای تبلیغاتی باید مد نظر خود قرار دهید، این است که ابتدا در خصوص مخاطبین خود به خوبی تحقیق کنید. برای اینکه بتوانید بازخورد خوبی از مخاطبین خود دریافت کنید، باید هدیه تبلیغاتی را متناسب به شرایط و شخصیت آنها انتخاب کنید. اگر مخاطبین شما محدود است، مثلا با گروهی از کارمندان رو به رو هستید، باید در خصوص سلایق و علایق آنها تحقیق کنید. سن و شرایط زندگی آنها را مد نظر قرار دهید و پس از کسب شناخت کافی، به سراغ انتخاب و خرید هدایای تبلیغاتی بروید. با انتخاب هدیه مورد پسند مشتریان، کمپین بازاریابی شما به موفقیت میرسد!
2- به طراحی زیبا و منحصر به فرد هدیه تبلیغاتی توجه کنید
برای اینکه هدیه تبلیغاتی شما بتواند اهداف تعیین شده کمپین تبلیغاتی را محقق کند، باید به اصول طراحی و زیبایی آن توجه ویژهای داشته باشید؛ تا مخاطبین شما بتوانند از طریق مطالعه و خواندن شعارها و پیامهای درج شده، با برند شما بهتر آشنا شوید. از این رو بهتر است لوگو را در بخش مناسبی از کالا قرار دهید و از ترکیب رنگ مناسب و منحصر به فردی برای کالا تبلیغاتی استفاده کنید. البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که حتما نباید تمام فضای هدیه تبلیغاتی را با شعار و لگو پر کنید! برای مثال فضای خالی کالایی مثل ماگ تبلیغاتی که یک هدیه تبلیغاتی لوکس است، نباید پر از رنگها و نوشتههای تبلیغاتی باشد!
3- فقط به قیمت بالا توجه نکنید!
در زمان انتخاب و خرید هدایای تبلیغاتی نگذارید تصورات و فکرهای غلط و اشتباه روی تصمیمات شما تأثیر منفی داشته باشند. یکی از اشتباهات رایج در زمان انتخاب هدیه تبلیغاتی، توجه به قیمت کالای تبلیغاتی مورد نظر است. همان طور که میدانید، هدایای تبلیغاتی از تنوع قیمت بالایی برخوردار هستند؛ این کالاها میتوانند مثل هدایای تبلیغاتی دیجیتال گران قیمت یا مثل خودکار تبلیغاتی ارزان قیمت باشند. در هر حال نباید این موضوع را فراموش کنید که گران قیمت بودن یک کالا، دلیل بر ارزشمندی و جذابیت آن نیست! بسیاری از هدایای تبلیغاتی لوکس که در حال حاضر در بازار وجود دارند، فقط دارای ظاهری زیبا و لوکس هستند و برای مخاطبین کاربرد زیادی ندارند. این هدایا شاید در ظاهر شیک به نظر برسند، ولی در نهایت با وجود اینکه قیمت بسیار بالایی دارند، در کمد مخاطبین شما قرار میگیرند و زیاد مورد استفاده قرار نمیگیرند.
4-به کیفیت هدیه تبلیغاتی اهمیت دهید
بسیاری از شرکتها و کسب و کارهای کوچک، برای تبلیغاتی و خرید هدایای تبلیغاتی بودجه زیادی در نظر نمیگیرند. به همین خاطر، در اکثر اوقات مجبور هستند تا هدایای تبلیغاتی با کیفیت پایینی را خریداری کنند. البته کم بودن سرمایه را میتوان با مدیریت هزینهها و کمی تفکر در خصوص انتخاب هدایای تبلیغاتی با کیفیت و مناسب، جبران کرد! در سالهای ابتدایی شروع کسب و کار خود بهتر است برای مدیران و مشتریان مهم خود هدایای تبلیغاتی خریداری کنید. همچنین میتوانید برای مخاطبین عمومی خود از هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت مثل جاسوئیچی یا خودکار تبلیغاتی استفاده کنید.
5- به بسته بندی هدایای تبلیغاتی اهمیت دهید
این مهم نیست که چه هدیه تبلیغاتی را انتخاب میکنید، تا زمانی که بسته بندی مناسبی برای هدیه انتخاب نکنید، زحمات و ریزبینی شما خود را نشان نمیدهد! هدایای تبلیغاتی وقتی در یک بسته بندی مناسب و منحصر به فرد قرار میگیرند، میتوانند تأثیر خوب و مثبتی روی ذهن مخاطبین داشته باشند. به همین دلیل بهتر است از بسته بندیها و بگ های تبلیغاتی شکیل و مناسب برای این کار استفاده کنید.
سخن پایانی
قیمت، نوع بسته بندی و توجه به مخاطب شاید نکات مهم در انتخاب هدیه تبلیغاتی باشند، ولی اصلیترین مورد به حساب نمیآیند. در زمان انتخاب و خرید هدیه تبلیغاتی، باید فروشگاه مناسبی را انتخاب کنید. هدایای تبلیغاتی مد نظر شما باید از قیمت و کیفیت مناسب برخوردار بوده تا بتوانند در طولانی مدت مورد استفاده قرار بگیرند. اگر به دنبال یک فروشگاه مناسب برای سفارش و خرید هدایای تبلیغاتی هستید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه راساگیفت است.
سوالات متداول
هدف از دادن هدیه تبلیغاتی چیست؟
هدف اصلی از دادن هدایای تبلیغاتی، افزایش آگاهی از برند، تقویت رابطه با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید است.
چه نکاتی را در انتخاب رنگ و طرح هدیه تبلیغاتی باید رعایت کرد؟
رنگ و طرح هدیه تبلیغاتی باید با هویت برند شما همخوانی داشته باشد و به گونهای باشد که توجه مخاطب را جلب کند.
منبع
با رویدادها و مناسبتهای مختلف، یکی از مهمترین دغدغههایی که بیشتر کسب و کارها با آن روبه رو هستند، انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب است. اگر با چنین دغدغهای رو به رو هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
استفاده از هدایای تبلیغاتی برای کسب و کارها چه مزایایی به همراه دارد؟
قبل از هر چیز بهتر است به این موضوع بپردازیم که استفاده از هدایای تبلیغاتی برای کسب و کار شما چه مزایایی میتواند همراه داشته باشد. مدیران موفق هدایای تبلیغاتی را نوعی ابزار کلاسیک و موثر، برای بالا بردن نرخ فروش و جلب رضایت مشتریان و مخاطبین هدف به شمار میآورند. هر کسب و کاری باید این حقیقت را قبول کند که در دنیای پر از رقابت امروز، مخاطبین در بمباران تبلیغات قرار دارند. به همین خاطر خرید هدایای تبلیغاتی یک راه مناسب و منحصر به فرد برای جذب مشتریان بیشتر سمت کسب و کار است. هدایای تبلیغاتی اگر به درستی انتخاب شوند، میتوانند روی ذهن مخاطب تأثیر مثبت گذاشته و تا زمانی که مورد استفاده قرار میگیرند، تبلیغ برند شما نیز ادامه خواهد داشت.
نکاتی که در زمان انتخاب هدایای تبلیغاتی باید مد نظر خود قرار دهید!
حال که با اهمیت انتخاب هدایای تبلیغاتی آشنا شدید، زمان آن فرا رسیده است تا به بررسی چند نکته اصلی و مهم و که در زمان خرید هدایای تبلیغاتی باید مد نظر خود قرار دهید، بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.
1- مخاطبین خود را خوب بشناسید
اصلیترین و مهمترین نکتهای که در زمان انتخاب و خرید هدایای تبلیغاتی باید مد نظر خود قرار دهید، این است که ابتدا در خصوص مخاطبین خود به خوبی تحقیق کنید. برای اینکه بتوانید بازخورد خوبی از مخاطبین خود دریافت کنید، باید هدیه تبلیغاتی را متناسب به شرایط و شخصیت آنها انتخاب کنید. اگر مخاطبین شما محدود است، مثلا با گروهی از کارمندان رو به رو هستید، باید در خصوص سلایق و علایق آنها تحقیق کنید. سن و شرایط زندگی آنها را مد نظر قرار دهید و پس از کسب شناخت کافی، به سراغ انتخاب و خرید هدایای تبلیغاتی بروید. با انتخاب هدیه مورد پسند مشتریان، کمپین بازاریابی شما به موفقیت میرسد!
2- به طراحی زیبا و منحصر به فرد هدیه تبلیغاتی توجه کنید
برای اینکه هدیه تبلیغاتی شما بتواند اهداف تعیین شده کمپین تبلیغاتی را محقق کند، باید به اصول طراحی و زیبایی آن توجه ویژهای داشته باشید؛ تا مخاطبین شما بتوانند از طریق مطالعه و خواندن شعارها و پیامهای درج شده، با برند شما بهتر آشنا شوید. از این رو بهتر است لوگو را در بخش مناسبی از کالا قرار دهید و از ترکیب رنگ مناسب و منحصر به فردی برای کالا تبلیغاتی استفاده کنید. البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که حتما نباید تمام فضای هدیه تبلیغاتی را با شعار و لگو پر کنید! برای مثال فضای خالی کالایی مثل ماگ تبلیغاتی که یک هدیه تبلیغاتی لوکس است، نباید پر از رنگها و نوشتههای تبلیغاتی باشد!
3- فقط به قیمت بالا توجه نکنید!
در زمان انتخاب و خرید هدایای تبلیغاتی نگذارید تصورات و فکرهای غلط و اشتباه روی تصمیمات شما تأثیر منفی داشته باشند. یکی از اشتباهات رایج در زمان انتخاب هدیه تبلیغاتی، توجه به قیمت کالای تبلیغاتی مورد نظر است. همان طور که میدانید، هدایای تبلیغاتی از تنوع قیمت بالایی برخوردار هستند؛ این کالاها میتوانند مثل هدایای تبلیغاتی دیجیتال گران قیمت یا مثل خودکار تبلیغاتی ارزان قیمت باشند. در هر حال نباید این موضوع را فراموش کنید که گران قیمت بودن یک کالا، دلیل بر ارزشمندی و جذابیت آن نیست! بسیاری از هدایای تبلیغاتی لوکس که در حال حاضر در بازار وجود دارند، فقط دارای ظاهری زیبا و لوکس هستند و برای مخاطبین کاربرد زیادی ندارند. این هدایا شاید در ظاهر شیک به نظر برسند، ولی در نهایت با وجود اینکه قیمت بسیار بالایی دارند، در کمد مخاطبین شما قرار میگیرند و زیاد مورد استفاده قرار نمیگیرند.
4-به کیفیت هدیه تبلیغاتی اهمیت دهید
بسیاری از شرکتها و کسب و کارهای کوچک، برای تبلیغاتی و خرید هدایای تبلیغاتی بودجه زیادی در نظر نمیگیرند. به همین خاطر، در اکثر اوقات مجبور هستند تا هدایای تبلیغاتی با کیفیت پایینی را خریداری کنند. البته کم بودن سرمایه را میتوان با مدیریت هزینهها و کمی تفکر در خصوص انتخاب هدایای تبلیغاتی با کیفیت و مناسب، جبران کرد! در سالهای ابتدایی شروع کسب و کار خود بهتر است برای مدیران و مشتریان مهم خود هدایای تبلیغاتی خریداری کنید. همچنین میتوانید برای مخاطبین عمومی خود از هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت مثل جاسوئیچی یا خودکار تبلیغاتی استفاده کنید.
5- به بسته بندی هدایای تبلیغاتی اهمیت دهید
این مهم نیست که چه هدیه تبلیغاتی را انتخاب میکنید، تا زمانی که بسته بندی مناسبی برای هدیه انتخاب نکنید، زحمات و ریزبینی شما خود را نشان نمیدهد! هدایای تبلیغاتی وقتی در یک بسته بندی مناسب و منحصر به فرد قرار میگیرند، میتوانند تأثیر خوب و مثبتی روی ذهن مخاطبین داشته باشند. به همین دلیل بهتر است از بسته بندیها و بگ های تبلیغاتی شکیل و مناسب برای این کار استفاده کنید.
سخن پایانی
قیمت، نوع بسته بندی و توجه به مخاطب شاید نکات مهم در انتخاب هدیه تبلیغاتی باشند، ولی اصلیترین مورد به حساب نمیآیند. در زمان انتخاب و خرید هدیه تبلیغاتی، باید فروشگاه مناسبی را انتخاب کنید. هدایای تبلیغاتی مد نظر شما باید از قیمت و کیفیت مناسب برخوردار بوده تا بتوانند در طولانی مدت مورد استفاده قرار بگیرند. اگر به دنبال یک فروشگاه مناسب برای سفارش و خرید هدایای تبلیغاتی هستید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه راساگیفت است.
سوالات متداول
هدف از دادن هدیه تبلیغاتی چیست؟
هدف اصلی از دادن هدایای تبلیغاتی، افزایش آگاهی از برند، تقویت رابطه با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید است.
چه نکاتی را در انتخاب رنگ و طرح هدیه تبلیغاتی باید رعایت کرد؟
رنگ و طرح هدیه تبلیغاتی باید با هویت برند شما همخوانی داشته باشد و به گونهای باشد که توجه مخاطب را جلب کند.
منبع