چهارشنبه ۲۸ آذر ۰۳ | ۱۷:۲۵ ۲ بازديد
اهمیت تبلیغات در کسب و کار و تاثیر ان بر فروش
شاید تا به حال این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که، آیا کسب و کارها، بدون تبلیغات هم میتوانند موفقیتی به دست بیاورند؟ در جواب به این پرسش، باید گفت که خیر! کسب و کارها هر چقدر هم که در ارائه خدمات یا محصولات خود موفق عمل کنند، زمانی که، نتوانند به خوبی خود را به مخاطبین معرفی کنند، نمیتوانند موفقیت زیادی به دست بیاورند!
در دنیای امروز، روشهای مختلفی برای تبلیغات و بازاریابی به وجود آمدهاند که هر کدام دارای ویژگیها و مزایایی هستند. از جمله متداولترین روشهای تبلیغاتی، برای کسب و کارهای مختلف، میتوان به ارائه هدایای تبلیغاتی، بازاریابی محتوایی، تبلیغاتی پیامکی، بازاریابی ارجاعی، تبلیغات در گوگل، تبلیغات محیطی و... اشاره کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم، شما را با اهمیت تبلیغات و تأثیر آن در رشد و پیشرفت کسب و کارها، آشنا کنیم! بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم که ما را در ادامه همراهی کنید.
تبلیغات دقیقا چه کاری برای کسب و کار انجام میدهد؟
همان طور که اشاره کردیم، تبلیغات میتواند تأثیر گسترده و زیادی روی کسب و کارها داشته باشد. به صورت کلی تبلیغات برای کسب و کارهای مختلف سه هدف اصلی دارد که شامل موارد زیر میشوند:
1. اطلاع رسانی: آگاه کردن مخاطبین از محصولات و خدمات خود
2. ترغیب: مجاب کردن مشتریان بالقوه برای خرید محصولات و خدمات شما
3. یادآوری: به مصرف کنندگان و مشتریان شما یادآوری میکند که کسب و کار شما چه خدمات و محصولاتی را ارائه میدهد.
شما با استفاده از تبلیغات میتوانید محصولات و خدمات برند خود را به افراد بیشتری نشان دهید!
تبلیغاتی چه نقشی در فروش دارد؟
به زبان ساده، رابطه میان مشتری و کسب و کار از لحظه آشنایی مشتری با کسب و کار آغاز میشود و ممکن است تا وفادار شدن مشتری نیز ادامه پیدا کند. تبلیغات به صورت مستقیم در تمامی این مراحل، میتواند حضور داشته باشد و به فروش کسب و کار کمک کند. البته سوالی که اینجا مطرح میشود این است که، چطور تبلیغات در فروش کسب و کار کمک میکند؟ در این بخش جواب این سوال مهم را بررسی میکنیم.
1- باعث میشود مشتری کسب و کار شما را بشناسد
تبلیغات مانند یک بلندگو است که به کسب و کار شما کمک میکند تا، در بازار اعلام حضور کند. شما باید با استفاده از آن، بگویید که چه محصولات و خدماتی ارائه میدهید، محصولات شما چه ویژگیها و مزایایی دارند و تمایز آن با رقبا چیست؟
در بازارهایی که رقابت بسیار شدید است، معرفی و آشنا کردن تنها، کافی نیست، باید کاری کنید که مشتری به محض اینکه در خصوص حوزه کاری شما فکر میکند، نام برند شما در ذهنش یادآوری شود!
2- کمک میکند بتوانید علاقه یا نیاز را در مشتریان خود زنده کنید
پس از اینکه مشتری با شما آشنا شد، نباید او را رها کنید! در مرحله بعدی وظیفه شما این است که، مشتری را به خود علاقه مند کنید تا احساس کند که به محصولات یا خدمات شما نیاز دارد! در این مرحله، اطلاعات بیشتری را در خصوص کسب و کار و محصولات و خدمات خود به مشتری ارائه میدهید، تا بتوانید وی را ترغیب و قانع کنید که انتخاب بهتری نسبت به رقبا هستید.
3- افزایش ترافیک فروشگاه
فرض کنید که یک فروشگاه فیزیک یا حتی آنلاین دارید و از هر 100 نفر که وارد فروشگاه شما میشوند، 10 نفر خرید میکنند. با این حساب نرخ تبدیل شما 10 درصد است. حال فرض کنید که روزانه 1000 نفر وارد فروشگاه شما میشوند. در این صورت 100 نفر از شما خرید میکنند و فروش شما افزایش پیدا میکند.
در واقع، با کمک تبلیغات، میتوانید تعداد افراد مراجعه کننده به فروشگاه خود را افزایش داده و در نتیجه، فروش خود را نیز بیشتر کنید.
متداولترین روشهای تبلیغاتی
همان طور که گفتیم، روشهای مختلفی برای تبلیغاتی و معرفی خود به مخاطبین هدف وجود دارند که هر کدام، دارای ویژگیها و مزایای منحصر به فردی هستند. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما برخی از مهمترین این روشها را معرفی میکنیم:
تبلیغاتی پیامکی
هر روز پیامکهای حاوی تبلیغات، برای بیشتر افراد ارسال میشوند. کسب و کارها، معمولا از این روش تبلیغاتی برای اطلاع رسانی های سریع خود استفاده میکنند.
هدایای تبلیغاتی
یکی دیگر از روشهای تبلیغات، استفاده از هدایای تبلیغاتی است. هدایای تبلیغاتی میتوانند، تصویر بهتری از برند شما در ذهن مخاطبین ایجاد کنند و در طولانی مدت، مشتریان شما را افزایش دهند. البته بسیار مهم است که، هدایای تبلیغاتی مورد نیاز خود را چطور و از کجا تهیه میکنید! زیرا هدایای تبلیغاتی بی کیفیت نه تنها فایدهای ندارند، بلکه میتوانند تأثیر منفی نیز داشته باشند.
در بین تمامی فروشگاهها و مراجع فروش هدایای تبلیغاتی، فروشگاه راسا گیفت به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاههای هدایای تبلیغاتی شناخته میشود که، بیش از 20 سال در این زمینه فعالیت میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید هدایای تبلیغاتی، از طریق لینک زیر وارد فروشگاه راسا گیفت شوید.
لینک به صفحه اصلی
ایمیل مارکتینگ
هر کسب و کاری، در اوایل شروع کار خود، باید تلاش کند تا پایگاه دادهای از ایمیل مشتریان ایجاد کند. با این کار، میتواند ارتباط خود را با آنها حفظ کند و در فرصتی مناسب نیز، آنها را به خرید ترغیب کند. در این روش تبلیغاتی، دست تان برای انتخاب نوع محتوا، بیشتر باز است و میتوانید انواع محتوا مثل اخبار، پروموشن، راهنما، مطالب آموزشی و... را برای مشتریان خود ارسال کنید.
تبلیغاتی در گوگل
تبلیغات در گوگل، به معنی دیده شدن در صفحات جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری کسب و کار شما است؛ آن هم در حالی که، به ازای هر کلمه باید مبلغی را پرداخت کنید. این نوع تبلیغات، کاملا هدفمند هستند و میتوانند فروش شما را تا حد زیادی افزایش دهند.
سخن پایانی
در این مطلب، در خصوص استراتژیهای تبلیغات برای کسب و کارهای مختلف و همچنین تأثیر آن روی فروش کسب و کار، مطالبی را در اختیار شما قرار دادیم. همچنین توضیح دادیم که، چرا تبلیغات و بازاریابی برای رشد هر کسب و کاری ضرورت دارد و در واقع، به عنوان ضامن موفقیت کسب و کارها عمل میکند.
حال، زمان آن فرا رسیده تا، اقدامات لازم برای تبلیغات و بازاریابی را برای کسب و کار خود انجام دهید و شاهد رشد کسب و کار خود باشید!
شاید تا به حال این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که، آیا کسب و کارها، بدون تبلیغات هم میتوانند موفقیتی به دست بیاورند؟ در جواب به این پرسش، باید گفت که خیر! کسب و کارها هر چقدر هم که در ارائه خدمات یا محصولات خود موفق عمل کنند، زمانی که، نتوانند به خوبی خود را به مخاطبین معرفی کنند، نمیتوانند موفقیت زیادی به دست بیاورند!
در دنیای امروز، روشهای مختلفی برای تبلیغات و بازاریابی به وجود آمدهاند که هر کدام دارای ویژگیها و مزایایی هستند. از جمله متداولترین روشهای تبلیغاتی، برای کسب و کارهای مختلف، میتوان به ارائه هدایای تبلیغاتی، بازاریابی محتوایی، تبلیغاتی پیامکی، بازاریابی ارجاعی، تبلیغات در گوگل، تبلیغات محیطی و... اشاره کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم، شما را با اهمیت تبلیغات و تأثیر آن در رشد و پیشرفت کسب و کارها، آشنا کنیم! بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم که ما را در ادامه همراهی کنید.
تبلیغات دقیقا چه کاری برای کسب و کار انجام میدهد؟
همان طور که اشاره کردیم، تبلیغات میتواند تأثیر گسترده و زیادی روی کسب و کارها داشته باشد. به صورت کلی تبلیغات برای کسب و کارهای مختلف سه هدف اصلی دارد که شامل موارد زیر میشوند:
1. اطلاع رسانی: آگاه کردن مخاطبین از محصولات و خدمات خود
2. ترغیب: مجاب کردن مشتریان بالقوه برای خرید محصولات و خدمات شما
3. یادآوری: به مصرف کنندگان و مشتریان شما یادآوری میکند که کسب و کار شما چه خدمات و محصولاتی را ارائه میدهد.
شما با استفاده از تبلیغات میتوانید محصولات و خدمات برند خود را به افراد بیشتری نشان دهید!
تبلیغاتی چه نقشی در فروش دارد؟
به زبان ساده، رابطه میان مشتری و کسب و کار از لحظه آشنایی مشتری با کسب و کار آغاز میشود و ممکن است تا وفادار شدن مشتری نیز ادامه پیدا کند. تبلیغات به صورت مستقیم در تمامی این مراحل، میتواند حضور داشته باشد و به فروش کسب و کار کمک کند. البته سوالی که اینجا مطرح میشود این است که، چطور تبلیغات در فروش کسب و کار کمک میکند؟ در این بخش جواب این سوال مهم را بررسی میکنیم.
1- باعث میشود مشتری کسب و کار شما را بشناسد
تبلیغات مانند یک بلندگو است که به کسب و کار شما کمک میکند تا، در بازار اعلام حضور کند. شما باید با استفاده از آن، بگویید که چه محصولات و خدماتی ارائه میدهید، محصولات شما چه ویژگیها و مزایایی دارند و تمایز آن با رقبا چیست؟
در بازارهایی که رقابت بسیار شدید است، معرفی و آشنا کردن تنها، کافی نیست، باید کاری کنید که مشتری به محض اینکه در خصوص حوزه کاری شما فکر میکند، نام برند شما در ذهنش یادآوری شود!
2- کمک میکند بتوانید علاقه یا نیاز را در مشتریان خود زنده کنید
پس از اینکه مشتری با شما آشنا شد، نباید او را رها کنید! در مرحله بعدی وظیفه شما این است که، مشتری را به خود علاقه مند کنید تا احساس کند که به محصولات یا خدمات شما نیاز دارد! در این مرحله، اطلاعات بیشتری را در خصوص کسب و کار و محصولات و خدمات خود به مشتری ارائه میدهید، تا بتوانید وی را ترغیب و قانع کنید که انتخاب بهتری نسبت به رقبا هستید.
3- افزایش ترافیک فروشگاه
فرض کنید که یک فروشگاه فیزیک یا حتی آنلاین دارید و از هر 100 نفر که وارد فروشگاه شما میشوند، 10 نفر خرید میکنند. با این حساب نرخ تبدیل شما 10 درصد است. حال فرض کنید که روزانه 1000 نفر وارد فروشگاه شما میشوند. در این صورت 100 نفر از شما خرید میکنند و فروش شما افزایش پیدا میکند.
در واقع، با کمک تبلیغات، میتوانید تعداد افراد مراجعه کننده به فروشگاه خود را افزایش داده و در نتیجه، فروش خود را نیز بیشتر کنید.
متداولترین روشهای تبلیغاتی
همان طور که گفتیم، روشهای مختلفی برای تبلیغاتی و معرفی خود به مخاطبین هدف وجود دارند که هر کدام، دارای ویژگیها و مزایای منحصر به فردی هستند. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما برخی از مهمترین این روشها را معرفی میکنیم:
تبلیغاتی پیامکی
هر روز پیامکهای حاوی تبلیغات، برای بیشتر افراد ارسال میشوند. کسب و کارها، معمولا از این روش تبلیغاتی برای اطلاع رسانی های سریع خود استفاده میکنند.
هدایای تبلیغاتی
یکی دیگر از روشهای تبلیغات، استفاده از هدایای تبلیغاتی است. هدایای تبلیغاتی میتوانند، تصویر بهتری از برند شما در ذهن مخاطبین ایجاد کنند و در طولانی مدت، مشتریان شما را افزایش دهند. البته بسیار مهم است که، هدایای تبلیغاتی مورد نیاز خود را چطور و از کجا تهیه میکنید! زیرا هدایای تبلیغاتی بی کیفیت نه تنها فایدهای ندارند، بلکه میتوانند تأثیر منفی نیز داشته باشند.
در بین تمامی فروشگاهها و مراجع فروش هدایای تبلیغاتی، فروشگاه راسا گیفت به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاههای هدایای تبلیغاتی شناخته میشود که، بیش از 20 سال در این زمینه فعالیت میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید هدایای تبلیغاتی، از طریق لینک زیر وارد فروشگاه راسا گیفت شوید.
لینک به صفحه اصلی
ایمیل مارکتینگ
هر کسب و کاری، در اوایل شروع کار خود، باید تلاش کند تا پایگاه دادهای از ایمیل مشتریان ایجاد کند. با این کار، میتواند ارتباط خود را با آنها حفظ کند و در فرصتی مناسب نیز، آنها را به خرید ترغیب کند. در این روش تبلیغاتی، دست تان برای انتخاب نوع محتوا، بیشتر باز است و میتوانید انواع محتوا مثل اخبار، پروموشن، راهنما، مطالب آموزشی و... را برای مشتریان خود ارسال کنید.
تبلیغاتی در گوگل
تبلیغات در گوگل، به معنی دیده شدن در صفحات جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری کسب و کار شما است؛ آن هم در حالی که، به ازای هر کلمه باید مبلغی را پرداخت کنید. این نوع تبلیغات، کاملا هدفمند هستند و میتوانند فروش شما را تا حد زیادی افزایش دهند.
سخن پایانی
در این مطلب، در خصوص استراتژیهای تبلیغات برای کسب و کارهای مختلف و همچنین تأثیر آن روی فروش کسب و کار، مطالبی را در اختیار شما قرار دادیم. همچنین توضیح دادیم که، چرا تبلیغات و بازاریابی برای رشد هر کسب و کاری ضرورت دارد و در واقع، به عنوان ضامن موفقیت کسب و کارها عمل میکند.
حال، زمان آن فرا رسیده تا، اقدامات لازم برای تبلیغات و بازاریابی را برای کسب و کار خود انجام دهید و شاهد رشد کسب و کار خود باشید!